بومی سازی تجهیزات اندازه گیری امواج رادیویی
بومی سازی تجهیزات اندازه گیری امواج رادیویی

معاون وزیر ارتباطات: تجهیزات اندازه گیری امواج رادیویی و تشعشات الکترومغناطیسی بومی سازی شد

معاون وزیر ارتباطاتتجهیزات اندازه گیری امواج رادیویی و تشعشات الکترومغناطیسی بومی سازی شد

 

معاون وزیر ارتباطات از بومی سازی تجهیزات تست و اندازه گیری امواج رادیویی و تشعشعات الکترومغناطیسی با همکاری مرکز تحقیقات مخابرات ایران، برای اطلاع رسانی به مردم و نصب در سراسر کشور خبر داد.

 

به گزارش روابط عمومی سندیکای شرکت های شناسایی و مکان یابی رادیویی(RPICS)، حسین فلاح جوشقانی در گفت وگو با مهر، با اشاره به راه اندازی سامانه پایش امواج رادیویی در دو شهر، افزود: فاز نخست سامانه پایش امواج در تهران و شیراز در نقاط معدودی به اجرا درآمد.

وی اظهار کرد: تجهیزات فعلی این سامانه اسپانیایی است اما در یک و نیم سال اخیر تلاش ما بر این بوده است که با همکاری مرکز تحقیقات مخابرات ایران بتوانیم این تجهیزات را بومی سازی و در سراسر کشور نصب و راه اندازی کنیم.

 

فلاح جوشقانی گفت: این سامانه اندازه گیری و میزان تشعشع در ۷۰ نقطه شهر تهران و ۱۷ نقطه در شیراز را ممکن کرده که این تجهیزات برمبنای تراکم جمعیتی، میزان تجمع فرستنده موبایل، نقاط حساس مانند بیمارستان ها، مهدکودک ها و مدارس به صورت منتخب نصب و راه اندازی شده است.

 

پوشش رادیویی ۷ هزار نقطه در تهران به تدریج

 

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به اینکه پوشش کل تهران نیازمند نصب تجهیزات در بیش از ۷ هزار نقطه است، افزود: در صورت بومی سازی، نصب این تجهیزات بومی در نقاط مدنظر، به تدریج تکمیل می شود.

 

فلاح جوشقانی با بیان اینکه تکمیل طرح بومی سازی سامانه اندازه گیری میزان تشعشعات به ۹۵ درصد رسیده است و منتظر تاییدیه سازمان انرژی اتمی هستیم، گفت: درصورتی که این سامانه ها بومی سازی شوند، در همه شهرها قابل نصب خواهند بود.

 

وی تصریح کرد: به این ترتیب مردم می توانند از میزان تشعشعات آگاه شوند و نگرانی شان در مورد امواج کاهش یابد.

 

معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه این سنسورها میزان انرژی تجمعی همه امواج را بدون تفکیک نوع فرستنده آن، شناسایی می کنند، گفت: این امواج می تواند مربوط به امواج موبایل، فرستنده رادیو تلویزیونی، آنتن های وایرلس و یا هر امواج دیگری باشد.

 

وی افزود: مجموع این انرژی ها از طریق این سنسورها اندازه گیری و در سامانه مرکزی قرار گرفته می شود و خروجی آن قابل دسترسی برای مردم خواهد بود.

 

فلاح جوشقانی با اشاره به ویژگی های این سامانه نرم افزاری از جمله اندازه گیری روی نقشه، جستجوی منطقه مورد نظر از طریق منو و میزان حد استاندارد، ادامه داد: این سنسورها در این مرحله متناسب با پارامترهایی مانند بیمارستان ها و اماکنی که سالمندان و کودکان بیشتر حضور دارند، نصب شده اند.

 

معاون وزیر ارتباطات گفت: میزان تشعشعات قابل تفکیک است و در این سامانه مجموع تشعشعات را نشان می دهیم. اگر قرار باشد تشعشعات به صورت تفکیکی نشان داده شود، به مراتب اعداد پایین تری در سامانه نمایش داده خواهد شد.

پاسخ بدهید