برگزاری نشست مشترک سندیکای شناسایی و مکانیابی رادیویی و صندوق نوآوری و شکوفایی

نشست مشترک سندیکای شناسایی و مکانیابی رادیویی و صندوق نوآوری و شکوفایی با هدف آشنایی و معرفی خدمات و تسهیلات مالی و اعتباری صندوق برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سندیکای شناسایی و مکانیابی رادیویی، افشین کلاهی رئیس سندیکا در ابتدای نشست ضمن قدردانی از دعوت صندوق نوآوری و شکوفایی، به معرفی اجمالی سندیکای شناسایی و مکانیابی رادیویی پرداخت و گفت: سندیکا در سال ۸۸ به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل شد و در اتاق بازرگانی ایران به ثبت رسید و در تاریخ ۲۶/۰۴/۸۹ با برگزاری مجمع عمومی برای تصویب اساسنامه و انتخاب هیات مدیره رسمیت یافت. اکنون نیز در حدود ۹۰ شرکت عضو سندیکا هستند که بیش از نیمی از آنها مجوز دانش بنیانی دریافت کردند یا در حال پیگیری آن هستند.
او در ادامه از سرعت عمل صندوق نوآوری و شکوفایی جهت ارائه خدمات و تسهیلات به شرکت های دانش بنیان قدردانی کرد و گفت: در گذشته روال های طولانی ارائه تسهیلات موجب میشد شرکت ها در بعضی مواقع نزدیک به دو سال در صف دریافت وام منتظر بمانند که حتی برخی شرکت ها را از پیگیری دریافت مجوز منصرف می ساخت. خوشبختانه با مدیریت جناب آقای وحدت و تغییر رویکردها شاهد بهبود فرآیندها هستیم که جای قدردانی دارد.
کلاهی با بیان اینکه بخش خصوصی تمام تلاش خود را به کار میگیرد تا در دشوارترین شرایط اقتصادی هم به حیات خود ادامه دهد و فعالیت کند. افزود: امیدواریم با ارائه خدمات و تسهیلات موثر و مفید از سوی صندوق در این برهه اقتصادی، انگیزه و امید به کسب و کارها داده شود تا دغدغه شرکت ها دوباره به سوی توسعه و رونق اقتصادی معطوف شود.
پس از آن سیاوش ملکی فر معاونت توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی به شرح خلاصه ای از خدمات و تسهیلات قابل ارائه صندوق پرداخت و گفت: صندوق به منظور کمک به تجاری سازی نوآوری ها، اختراع ها، کاربردی ساختن دانش فنی از طریق ارائه خدمات مالی به شرکت های دانش بنیان با سرمایه اولیه سه هزار میلیارد تومانی تاسیس شد که به صورت سالانه نیز با تخصیص نیم درصد از بودجه عمومی کشور این سرمایه پشتیبانی می شود.
ملکی فر با بیان اینکه جهت افزایش سرعت رسیدگی، درخواست تسهیلات کمتر از ۵۰۰ میلیون تومان، به صندوق های پژوهش و فناوری سپرده شده است، افزود: صندوق‌های پژوهش و فناوری منابع مالی را تجمیع می‌کنند. فعالیت آنها شبیه صندوق نوآوری است با این تفاوت که منابع مالی آنها کمتر از صندوق است و قید دانش بنیانی هم ندارند. در حال حاضر حدود ۳۷ صندوق پژوهش و فناوری در کشور وجود دارد که ۲۲ صندوق فعال هستند و با صندوق نوآوری همکاری می‌کنند.
به گفته وی، دو گونه صندوق پژوهش و فناوری وجود دارد؛ یکی صندوق‌های فناوری اختصاصی مثل حوزه‌های نانو، نفت، نوآوری و سلامت و مدل دیگر صندوق‌های پژوهش و فناوری استانی است که ماموریت آنها خدمت‌دهی به استان‌ها است.
محسن نوتاش، مدیر امور مشتریان صندوق نوآوری و شکوفایی نیز با بیان اینکه خدمت گرنت R&D برای تحقیق و توسعه با فناوری‌های آینده، مشارکت در حل مسائل اجتماعی و حل مسائل راهبردی از جمله برنامه‌های آتی صندوق نوآوری و شکوفایی است، افزود: عملکرد یک سال گذشته صندوق نوآوری نشان می‌دهد، زمان صدور ضمانت‌نامه کاهش یافته و نزدیک به هزار میلیارد تومان ضمانت نامه صادر شده است.
به گفته وی، در گذشته مشارکت صندوق نوآوری در سرمایه‌گذاری‌ها به صورت مستقیم بود اما در شرایط کنونی سرمایه‌گذاری‌ها به صورت غیرمستقیم و از طریق عاملان صندوق انجام می‌گیرد.
در این نشست همینطور یاد و خاطره کارآفرین و فن آفرین متعهد، شادروان مجتبی جمالی رئیس هیات مدیره شرکت سامانه ساز دلفین آپادانا نیز با سبد گلی از سوی سندیکا و ذکر فاتحه گرامی داشته شد.
در انتهای جلسه نیز اعضای سندیکا به طرح سوالات خود پرداختند که در نهایت به برگزاری جلسات B2B منجر شد.

پاسخ بدهید