شرکت بین المللی مهندسی سیستم ها و اتوماسیون (ایریسا)

نام رسمی شرکت  شرکت بین المللی مهندسی سیستم ها و اتوماسیون (ایریسا)
نام تجاری شرکت  ایریسا
شماره عضویت در سندیکا  ۱۰۶
مدیر عامل  مهندس محمد طاهری انارکی
سال تاسیس  ۱۳۷۱
زمینه فعالیت  کلید واژه  
 توضیحات

 • مشاوره، خدمات مهندسی، طراحی، تامین تجهیزات، نصب و راه‌اندازی در زمینه های:

• شبکه‌های کامپیوتری و زیرساخت

• اتوماسیون صنعتی

• سیستم‌های اطلاعاتی جامع یکپارچه(ERP/MIS)

تلفن، فکس    ۶۶۶۰۷۳۰  ۶۶۶۰۷۴۵  
نشانی شهر  اصفهان
نشانی  خیابان چهار باغ بالا، کوچه شهید هدایتی، شماره ۵، کد پستی ۱۴۵۹۱ – ۸۱۶۳۸دفتر تهران : خیابان وزرا – خیابان یازدهم – شماره ۵ – کد پستی ۵۵۸۱۱-۱۵۱۳۷
وب سایت  www.irisaco.com
پست الکترونیکی  info@irisaco.com

 انواع مجوزهای دریافتی و رتبه بندی آنها:

• ISO 9000 / Tick IT

• عضو شورای عالی انفورماتیک کشور (دارای رتبه یک)

• عضو سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور

• عضو انجمن صنفی شرکت‌های توماسیون صنعتی

• عضو انجمن مهندسان کنترل و ابزار دقیق

• عضو انجمن خدمات مهندسی استان اصفهان

پروژه اتوماسیون انبار نفت شهید منتظری اصفهان
کارفرما:
شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه  اصفهان

انبار نفت شهید منتظری اصفهان بزرگترین انبار نفت خاور میانه می‌باشد و نقش بسزائی در پخش فرآورده های نفتی در سطح استان و کشور بازی می کند. هدف از اجرای این پروژه انجام اتوماسیون در فرآیند بارگیری و تخلیه فراورده های نفتی در انبار نفت بر اساس استفاده حداکثری از فن آوری RFID می باشد. این پروژه به سه  بخش اصلی تقسیم می شود:

الف) سیستم شناسایی : اساس این سیستم بر بکار گیری فن آوری RFID در محیط های نفتی و با ویژگی های منحصر بفرد انبار نفت و جهت شناسایی و مدیریت مکانیزم های  شناسایی نفتکش‌ها، شناسایی رانندگان و صدور و کنترل کارت بارنامه انجام شده است

ب) شبکه : با توجه به نقش اساسی زیر ساخت در فراهم سازی امکان بهره برداری موثر از سیستم های نصب شده و بر اساس نیاز های کنونی و رعایت توسعه های آتی ، شبکه LAN بصورت کاملا  Redundant و با استفاده از Backbone فیبر نوری بصورت رینگ و استفاده از دکل های Wireless  جهت پشتیبان دوم طراحی ، تامین تجهیزات و اجرا گردید.

ج) نرم افزار: در این قسمت از پروژه کلیه نرم افزارهای مورد نیاز انبار نفت پیاده سازی می شود. این نرم افزار بر مبنای متدلوژی RUP و با ابزار .NET توسعه یافته و در بخش‌هایی از آن از الگوریتم‌های هوشمند جهت تصمیم گیری بهبنه استفاده شده است.
پروژه طراحی، تامین تجهیزات، پیاده سازی، راه اندازی و بهره برداری  اتوماسیون صنعتی ، ابزاردقیق و فانکشنهای  مانیتورینگ جایگاههای شرکتی شماره ۱ و ۴  و ۵  – شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه اصفهان این پروژه  در ارتباط با تبصره ۱۳ قانون بودجه مبنی بر سازمان‌دهی حمل و نقل و بهینه سازی مصرف سوخت تعریف شده است که هدف آن استقرار سیستم شناسایی و کنترل تانکر تخلیه، سیستم شناسایی و کنترل بارنامه الکترونیکی، سیستم اندازه گیری حجم و دمای مقدار فرآورده تخلیه شده و سیستم اندازه گیری مقدار فرآورده فروش رفته از طریق تلمبه ها در حین تخلیه و سیستم کنترل پمپ‌های مخازن بوده و همچنین ارتباط نتایج سیستم‌های شناسایی و اندازه گیری نصب شده با مرکز نیز از خواسته های شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران می باشد. در یکی از زیر پروژه های برنامه مذکور مبحث اتوماسیون مخازن و جایگاه‌های سوخت مطرح گردیده است که در فاز نخست اتوماسیون جایگاه‌ها، اتوماسیون سه جایگاه شرکتی منطقه اصفهان، جهت اجرا و راه اندازی پس از برگزاری مناقصه به شرکت ایریسا محول گردید و پس از اتمام موفقیت آمیز اتوماسیون این سه جایگاه عملیات ۲۵۰۰ جایگاه سوخت دیگر در سراسر کشور پیگیری خواهد شد . با اجرای این پروژه و تلفیق آن با پروژه ملی کارت هوشمند سوخت میزان ورودی و خروجی جایگاه‌ها به مقدار قابل ملاحظه ای تحت کنترل در آمده و مبنای تسویه حساب، موجودی مخازن و تمام محاسبات مقداری و ریالی عرضه سوخت خواهد بود . یکی از مسائل مهم این پروژه‌ها در مراحل طراحی ، تامین تجهیزات و پیاده سازی وجود گازهای قابل اشتعال در محوطه انبار و وجود خطر آتش سوزی و انفجار دراین محوطه می باشد. به همین دلیل تجهیزات مورد استفاده  سازگار با محیط های نفتی و برآورده کننده استاندارد  محیط EX انتخاب و نصب و راه اندازی  شده اند.