محمدجواد آذری جهرمی در آیین گشایش بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ

تحول دیجیتال، در هر حالت شکل خواهد گرفت/ فیلترینگ غیرکارشناسی و بی دلیل راه به جایی نمی برد

وزیر ارتباطات:

تحول دیجیتال، در هر حالت شکل خواهد گرفت/ فیلترینگ غیرکارشناسی و بی دلیل راه به جایی نمی برد

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، فیلترینگ غیرکارشناسی و بی دلیل را مانع رشد کسب و کارهای نوپا دانست و گفت: تحول دیجیتال در هر حالت شکل خواهد گرفت و آینده کشور را رقم خواهد زد.

به گزارش روابط عمومی سندیکای شرکت های شناسایی و مکان یابی رادیویی(RPICS)، محمدجواد آذری جهرمی در آیین گشایش بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ با اعلام خبر رونمایی از لایحه صیانت از داده های شخصی، افزود: این لایحه یکی از وعده‌های دولت برای حفظ حقوق شهروندی کسب و کارها و توسعه نظام اعتماد عمومی برای کاربران است.

 

وی تصریح کرد: این لایحه که عصر امروز رونمایی می شود، تنها مختص پیام‌رسان‌ها نیست و تمامی کسب و کارهای نوپای حوزه فناوری اطلاعات را شامل می‌شود.

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، افزود: لایحه صیانت از داده‌های شخصی، پیش از این تدوین و به شور عمومی گذاشته شد و امروز پس از انجام اصلاحات مربوط به عنوان گام مهمی برای توسعه کسب و کارهای نوپا رونمایی می‌شود.

 

لایحه حق مالکیت معنوی(کپی رایت) در دستور کار دولت  

به گزارش مهر، آذری جهرمی، گفت: لایحه حق مالکیت معنوی (کپی‌رایت) از دیگر مواردی است که پس از لایحه صیانت از داده‌های شخصی در دستور کار قرار می‌گیرد.

 

وی همچنین با تاکید بر اینکه زیرساخت‌های ارتباطی برای توسعه کسب و کارها ارتقا یافته است، تصریح کرد: در ۹ ماه گذشته ظرفیت اینترنت پرسرعت باند پهن در تمامی شهرها به ۱۰۰ درصد رسیده است.

 

جهرمی با اشاره به رشد اینترنت در روستاها اظهار امیدواری کرد که با اقدامات صورت گرفته، در سال آینده از جایگاه بین‌المللی مطلوبی نیز در این حوزه برخوردار شویم.

 

فیلترینگ غیرکارشناسی و بی دلیل مانع رشد کسب و کارهای نوپا  

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه باید فضا برای رشد کسب و کارهای نوپا باز گذاشته شود، اظهار کرد: فیلترینگ‌های غیرکارشناسی و بی‌دلیل در داخل کشور مانع رشد کسب و کارهای نوپا می‌شود.

 

آذری جهرمی به چالش‌های داخلی و بین‌المللی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات اشاره و تصریح کرد: به آنهایی که در حوزه بین‌المللی تلاش می‌کنند ایران در بخش فناوری اطلاعات منزوی شود، می‌گویم که جوانان ایرانی پشت هیچ درِ بسته‌ای نخواهند ماند.

 

توصیه وزیر ارتباطات به کارشکنان داخلی و خارجی  

 

وزیر ارتباطات ادامه داد: در همین حال به کسانی که در داخل برای کسب و کارها محدودیت ایجاد می‌کنند نیز می‌گویم که از اقتصاد رانتی به مطلوبیت نخواهید رسید و اجازه دهید جوانان با ظرفیت خودشان در فضای رقابتی، توسعه را رقم بزنند.

 

تحول دیجیتال در هر حالت شکل خواهد گرفت  

 

وی گفت: ایجاد مانع و تلاش برای گرفتن حکم فیلترینگ‌ با این هدف که دست‌اندازی برای کسب و کارهای نوپا ایجاد کرده‌ایم، راه به جایی نمی‌برد و تحول دیجیتال در هر حالت شکل خواهد گرفت و آینده کشور ما در این مسیر رقم خواهد خورد.

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای تحول دیجیتال در کشور اظهار کرد: با وزارتخانه‌های نیرو و جهاد کشاورزی در حوزه تحول دیجیتال، سند همکاری امضا کردیم تا از همه ظرفیت‌ها در این حوزه ها استفاده شود.

 

قول وزیر برای رفع موانع تصویب طرح نوآفرین  

 

آذری جهرمی ادامه داد: به دلیل برخی چالش‌ها، تصویب طرح نوآفرین در دولت به تاخیر افتاد، اما قول می‌دهم این طرح که با هدف رفع معضلات کسب و کارهای نوپا تعریف شده است، بزودی تصویب شود.

 

وی اظهار امیدواری کرد که با اجرای این طرح، مشکلات و معضلات مربوط به نظامات بیمه، مالیات و تامین مالی برای کسب و کارهای نوپا، اصلاح شود.

پاسخ بدهید