برقراری ارتباط بین حسگرهای اینترنت اشیا با استفاده از امواج رادیویی موجود در محیط

تهران-ایرنا- محققان موسسه تحقیقاتی دیزنی، یک مجموعه بسیار کم‌مصرف از حسگرها موسوم به UWB طراحی کرده‌اند که اطلاعات را از طریق بازتاب امواج رادیویی تلویزیون، رادیو و تلفن همراه که امروزه در تمام محیط های اداری وجود دارند، برای یک سرور مرکزی ارسال می کند.

به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از یورک الرت، از آن جا که تولید امواج رادیویی جریان انتقال اطلاعات حجم زیادی از ظرفیت منبع تامین توان را به خود اختصاص می‌دهد، این شیوه جدید انتقال اطلاعات نیاز به انرژی را به میزان چشم گیری کاهش می‌دهد. محققان در آزمایش های اولیه توانستند توان بسیار اندک مورد نیاز این سیستم را با استفاده از سلول های خورشیدی خاصی که برای فضاهای کم‌نور تامین شده‌اند، به راحتی تامین کنند. یکی از مزایای اینترنت اشیا این است که حسگرهای بی‌سیم در همه‌جا وجود دارند و امکان برقراری ارتباط و درک محیط اطراف را برای تجهیزات الکترونیکی فراهم می‌کنند. از آن جا که قرار است در جریان ایجاد اینترنت اشیا، میلیاردها دستگاه جدید به اینترنت متصل شوند احتمالا استفاده از باتری‌ها برای تامین توان موردنیاز تجهیزات الکترونیکی و برقراری ارتباط بین آن‌ها امکان پذیر نخواهد بود.

سیستم UWB ambient backscatter system که به‌طور بالقوه در تمام شهرهای بزرگ قابل پیاده‌سازی است، ‌راه‌حل بالقوه این مشکل را در اختیار می‌گذارد. محققان جزئیات کامل طرح خود را در کنفرانس IEEE راجع به ارتباطات کامپیوتری، موسوم به INFOCOM 2017 ارائه کردند.

پاسخ بدهید