نخستین کنگره ملی شناسایی و مکان یابی به کار خود پایان بخشید

 مراسم پایانی نخستین کنگره ملی شناسایی و مکان یابی رادیویی در روز سه‌شنبه ۲۹ دی ماه سال جاری در سالن آمفی تئاتر ساختمان شماره دو سازمان مدیریت صنعتی (مرکز مطالعات بهره وری و منابع انسانی) واقع در خیابان شیخ بهایی جنوبی برگزار شد. در این مراسم از همه ارائه کنندگان مقالات و کارگاه ها و هم چنین صاحبان غرفه ها با اهدای لوح، تقدیر به عمل آمد.

در طی مدت دو روز برگزاری کنگره در روزهای ۲۸ و ۲۹ دی ماه که با هدف شناساندن بازاری نو از نسل جدید فناوری ها برگزار گردید، ۹ مقاله و ۱۴ کارگاه تخصصی به علاقه مندان ارائه شد و نمایشگاه جانبی آن نیز به مساحت ۲۰۰ متر مربع برقرار بود. در این مدت دو پنل میز گرد تخصصی نیز برگزار شد. یک مورد با عنوان: پروژه راه داری، فرصت ها و تهدیدها در حوزه GPS و دیگری با عنوان: زنجیره تامین و توزیع در حوزه RFID بود. تمام فعالیت های یاد شده با حضور شرکت های عضو و غیر عضو سندیکا انجام گردید و فرصت های مناسبی برای تبادل نظر فراهم شد. هم چنین برخی هماهنگی های لازم نیز صورت گرفت تا در اولین فرصت پس از برگزاری کنگره مذاکرات تخصصی در زمینه های علمی و فنی و بازرگانی ادامه یابد. درخواست هایی نیز برای عضویت در سندیکا توسط تعدادی از شرکت ها ارائه گردید.

۲۰۱۶۰۱۱۸_۱۱۵۸۳۸

۲۰۱۶۰۱۱۸_۱۴۴۲۴۴

۲۰۱۶۰۱۱۹_۰۹۴۳۴۷

با کسب تجربه حاصل از اجرای نخستین کنگره ملی شناسایی و مکان یابی رادیویی و بنا به سیاست های جاری سندیکا قرار است برای برگزاری دومین دوره این کنگره، از هم اکنون مطالعات لازم صورت گیرد تا در سال ۱۳۹۵، دوره بعدی به صورت فعال تر و گسترده تربرگزار شود.

یادآوری می نماید که سندیکای شرکت‌های شناسایی و مکان‌یابی رادیویی به منظور ایجاد یک تشکل تخصصی در زمینه‌های رادیو شناسه (RFID)، کارت هوشمند (Smart Card)، سیستم های اطلاعات جغرافیایی (GIS)، سیستم های حمل و نقل هوشمند (ITS)، سیستم های ردیابی و کنترل اعم از ناوگان خودرو و اشخاص (GPS, LBS, AVL, Navigation, Tracking) در سال ۱۳۸۹ زیر نظر اتاق بازرگانی ایران تاسیس گردیده است. در حال حاضر ۴۵ شرکت فعال در حوزه‌های یاد شده در سراسر کشور عضو آن هستند و یکی از مهم‌ترین اعضای مجمع تشکل‌های دانش‌بنیان است. کنگره مورد اشاره نیز با توجه به مجوز دریافتی از وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه برگزاری همایش، کارگاه و نمایشگاه تخصصی در حوزه فعالیت های سندیکا اجرا می گردد.

پاسخ بدهید