تجهیز کد ره گیری کالاها به فن آوری RFID

یکی از کارهایی که ستاد با جدیت آن را دنبال می‌کند، شفاف‌سازی گردش کالا در داخل کشور است
به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران، ابویی معاون پیش گیری و هماهنگی سازمان‌ها و استان‌های ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: یکی از کارهایی که ستاد با جدیت آن را دنبال می‌کند، شفاف‌سازی گردش کالا در داخل کشور است که بر این اساس طرح الزام کد ره گیری کالا را پیشنهاد داد و دولت نیز مصوب کرد. وی افزود: در حال حاضر وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف شده است تا این طرح را اجرا کند و به موجب آن، کالاهایی که وارد می‌شوند همه دارای کد ره گیری خواهند بود تا هم در سطح عرضه مردم تشخیص بدهند که کالا قانونی یا غیر قانونی است، هم عرضه کننده متوجه شود که کالایی که عمده می‌خرد قاچاق است یا نیست و هم کنترل را در سطح عرضه برای ماموران، میسر و تسهیل می‌کند.
ابویی با بیان این که طرح شبنم با کد ره گیری تفاوت دارد، ادامه داد: طرح شبنم برای کالاهای داخل کشور است که با همکاری “ایران کد” و وزارت صنعت و معدن انجام می‌شود ولی کد ره گیری در ادامه طرح شبنم است و یک بارکد دو بعدی است که قابلیت ره گیری دارد و لذا در صدد هستیم تا کد ره گیری را به مرور پیشرفته ‌و به فناوری RFID ـ (Radio Frequency Identification) که پیشرفته تر از کد ره گیری است، مجهز کنیم.
معاون پیش گیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز درباره لایحه مبارزه با قاچاق در مجلس نیز گفت: لایحه هم اکنون در مجلس است و تلاش بر این است که اصل هشتاد و پنجی شده و در همین دوره مجلس نهایی و تصویب شود. وی گفت: لایحه مبارزه با قاچاق جزو لوایحی است که در همین دوره مجلس به تصویب می‌رسد و با توجه به این که کلیات و اصل لایحه تصویب شده است، با ۸۵ شدن آن دیگر بند بند لایحه در صحن خوانده نمی‌شود بلکه یک کمیسیون مامور بررسی و تصویب لایحه خواهد شد.

پاسخ بدهید