نصب GPS مقدمه اختصاص سوخت برحسب پیمایش برای ناوگان حمل و نقل عمومی

ارومیه – ایرنا – استاندار آذربایجان غربی گفت: اجرای کامل طرح اختصاص سوخت برای ناوگان حمل و نقل عمومی نیاز به نصب GPS در تمامی خودروهای مسافری و باری دارد که این امر باید با جدیت دنبال شود.

 قربانعلی سعادت روز دوشنبه در جلسه کمیته حمل و نقل و سوخت که برای بررسی اجرای طرح اختصاص سوخت به ناوگان حمل و نقل عمومی در حوزه باری و مسافری برگزار شد، افزود: تا زمانی که نتوانیم تمامی خودروهای این بخش را به سیستم GPS مجهز کنیم، امکان اجرای این طرح میسر نخواهد بود.

وی اضافه کرد: در آذربایجان غربی می توان برای آن خودروهایی که صورت وضعیت و یا بارنامه ندارند، بر اساس محدودیت های منطقه ای سوخت اختصاص داد.

وی اظهار کرد: اداره کل حمل و نقل و پایانه ها باید در خصوص نصب GPS بر روی سیستم هایی که امکان نصب داشته باشند، اقدامات لازم را انجام دهد.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: در این راستا نیز می توان کمک های مالی و تسهیلاتی را با همکاری صندوق کارآفرینی امید در اختیار صاحبان خودروها قرار داد.

طرح اختصاص سوخت بر اساس پیمایش برای ناوگان حمل و نقل عمومی کشور از اول اردیبهشت ماه امسال (فردا) به اجرا در می آید که بر اساس آن، سوخت مصرفی خودروهای این ناوگان بر اساس پیمایش صورت گرفته اختصاص می یابد.

این سوخت در ناوگان حمل و نقل مسافری و باری استان شامل اتوبوس، مینی بوس، کامیون و وانت، نفت گاز است.

در حال حاضر ۲ هزار و ۸۵۶ خودرو در ناوگان حمل و نقل مسافر برون شهری آذربایجان غربی فعالیت می کنند که از این تعداد یک هزار و ۸۰۳ دستگاه مینی بوس و یک هزار و ۵۳ دستگاه اتوبوس برون شهری است.

استاندار آذربایجان غربی در بخش دیگری با اشاره به لزوم توجه به کیفیت کپسول خودروهای دوگانه سوز برای جلوگیری از بروز حادثه توسط این کپسول ها گفت: کمیته ای متشکل از دستگاههای اجرایی مرتبط در این خصوص تشکیل شود و به بررسی نحوه بازرسی این کپسول ها، محل های تولید و همچنین خودروهای استفاده کننده از آنها بپردازد.

در ماههای گذشته تعدادی از کپسول های گاز مایع در آذربایجان غربی دچار حریق شدند که این حوادث، مشکلاتی را نیز برای مردم به وجود آورد.

در این جلسه اعضای حاضر در خصوص موضوعات مطرح شده دیدگاههای خود را بیان کردند.